بازاریابی مبتنی بر مجوز(permission marketing) چیست و چگونه کار می کند؟

بازاریابی مبتنی بر مجوز(permission marketing) چیست و چگونه کار می کند؟
چکیده این مطلب : انتشار : 19 اکتبر 2019 0 نظر 110 بازدید

آیا تابحال برای دریافت به روزرسانی های ایمیل و پیشنهادهای ویژه از برندی که دوست دارید ثبت نام کرده اید؟ احتمالاً ، پاسخ شما “بله” است. شما هم ممکن است که ایمیل خود را باز کنید تا تبلیغات جدیدی از Starbucks مشاهده کنید. شاید برای روز تولد تان ، به شما ۲۰٪ تخفیف خرید نوشیدنی…

آیا تابحال برای دریافت به روزرسانی های ایمیل و پیشنهادهای ویژه از برندی که دوست دارید ثبت نام کرده اید؟ احتمالاً ، پاسخ شما “بله” است. شما هم ممکن است که ایمیل خود را باز کنید تا تبلیغات جدیدی از Starbucks مشاهده کنید. شاید برای روز تولد تان ، به شما ۲۰٪ تخفیف خرید نوشیدنی یا کوپن رایگان پیشنهاد دهد. این پیشنهاد و سایر پیشنهادات مانند آن ، نمونه هایی از بازاریابی مبتنی بر مجوز هستند.

بازاریابی مبتنی بر اجازه

بازاریابی ایمیل مبتنی بر مجوز

بازاریابی مبتنی بر مجوز اصطلاحی است که توسط ست گودین ساخته شده است. این اصطلاح توضیح می دهد که چگونه مشاغل می توانند بین مشترکانی که برای بازاریابی یا دریافت پیشنهادات و اطلاعیه ها از یک مارک تجاری اجازه می دهند را بازاریابی کنند.

 

بازاریابی مبتنی بر مجوز چیست؟

بازاریابی مبتنی بر مجوز اصطلاحی است که به مشتریانی که قصد دریافت پیشنهادات و اطلاعیه های بازاریابی از یک برند را دارند ، اطلاق می شود. این ایده توسط کارشناس بازاریابی ست گودین ابداع شده و به دو دسته تقسیم شده است: بازاریابی با مجوز سریع و بازاریابی ضمنی.

 

گودین در کتاب خود ، بازاریابی با مجوز را اینگونه تعریف می کند: تبدیل غریبه ها به دوستان و دوستان به مشتری ، مصرف کنندگان باید این قدرت را داشته باشند که نحوه خرید خود را انتخاب کنند. هنگامی که مصرف کنندگان با دریافت ایمیل بازاریابی موافقت می کنند ، بازاریاب ها قادر به درک و تأمین منافع خود هستند.

 

اگر در Starbucks Rewards ثبت نام کنید ، به احتمال زیاد به این دلیل است که شما نوشیدنی های آنها را دوست دارید و فکر می کنید انگیزه کسب امتیاز برای هر نوشیدنی که خریداری می کنید اتفاق خوبی است.

 

همچنین می توانید آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا به یک گزارش تحلیلی دسترسی پیدا کنید و به شرکت اجازه می دهد پیشنهادات مرتبط دیگری را برای شما ارسال کند. این موارد مربوط به  مشتری می شود که در ازای چیزهای جالب – مبنای بازاریابی با مجوز – اطلاعات  خود را ارائه دهد. به طور خلاصه ، این راهی است که با توجه به شرایط آنها ، بازار را به مشتریان معرفی می کند.

 

دو نوع بازاریابی با مجوز وجود دارد: بیانی و ضمنی.

 

بازاریابی با مجوز اکسپرس – مصرف کننده ایمیل خود را برای دریافت پیام های بازاریابی می دهد. به عنوان مثال ، آنها ممکن است برای یک خبرنامه ثبت نام کنند. بازاریابی اکسپرس هنگام ایجاد روابط تجاری جدید متداول است.

بازاریابی با اجازه منعکس شده – تجارت شما  دارای رابطه ای با مصرف کننده است. حال ممکن است با شخصی باشد که مشتری فعلی است و یا بازدید کننده دائم وب سایت باشد.

هر دو شکل بازاریابی ایمیلی مورد استفاده قرار می گیرد ، هر دو اطلاعات را به مشتری تحویل می دهند و با شروع و متوقف شدن روابط ، کنترل آنها را به دست می آورند.

 

بازاریابی مبتنی بر مجوز راهی است برای مشاغل برای ارائه مشوق هایی که با علاقه مشتری مطابقت داشته باشد.

 

بازاریابی مبتنی بر عدم مجوز

بازاریابی مبتنی بر عدم مجوز ، هرگونه پیشنهاد بازاریابی است که بدون رضایت آنها به گیرنده ارسال می شود. به عنوان مثال ، اگر یک لیست ایمیل شرکت کننده را از یک کنفرانس دریافت می کنید ، شما ممکن است حامی آن باشید و برای آن دسته از گیرنده ها در آن لیست ایمیلی ارسال می کنید – این یک بازاریابی غیرمجاز است.

 

دریافت اجازه بازاریابی از گیرندگان شما راهی برای ایجاد اعتماد ، ارزش و وفاداری به برند با مصرف کنندگان است. ارسال پیشنهادهای مبتنی بر عدم اجازه می تواند منجر به ناامیدی مصرف کننده ، نقض حریم خصوصی و از دست رفتن اهداف تجارتان شود.

 

آیا بازاریابی مبتنی بر مجوز ارزشی دارد؟

در حال حاضر ، شما احتمالاً فهمیده اید که بازاریابی با مجوز یک روش بازاریابی مقرون به صرفه است. سایر مزایای آن شامل حفظ روابط قوی مشتری ، ایجاد شهرت و تقویت نتایج است.

 

با صرفه جویی در زمان برای دیدن آنچه مشتریان شما می خواهند ، مشتریان به برند شما وفادار می شوند. مشاغل نیز با ارائه بازاریابی ایمیلی با کیفیت بالا به مخاطبان ، شهرت مثبت ایجاد می کنند.

 

علاوه بر این ، بازاریابی مبتنی بر اجازه منجر به اطلاعات جدیدی می شود. هنگامی که کسی در سایت شما یک حساب کاربری ایجاد می کند ، مشترک می شود تا درباره خدمات ارائه شده به تجارت شما اطلاعات بیشتری کسب کند.

 

اما همه چیز در مورد بازاریابی مبتنی بر اجازه  مثبت نیست. این بازاریابی دارای نقاط ضعف هم هست. به عنوان مثال ، ارسال  ایمیل های بازاریابی با مجوز اغلب به صورت خودکار انجام می شود ، مشاغل باید نسبت به تعداد ارسال ها نیز احتیاط کنند. شرکتی که درمورد هر معامله ، فروش یا راه اندازی جدیدی که دارد  از طریق ایمیل به مشتریان خود اطلاع رسانی می کند ، می تواند یک صندوق ورودی را بیش از حد پر کند و علاقه مشتری را کاهش دهد.

 

همین امر می تواند در مورد ارسال ایمیل های بسیار کمی نیز صدق کند. مشتری می تواند فراموش کند شغل شما به همان سرعتی که شما را کشف کردند وجود دارد. تعادل در حجم و محتوا مهم است.

بازاریابی مبتنی بر اجازه

بنابراین ، هنگام استفاده از بازاریابی مبتنی بر مجوز ، چه نوع محتوا بهترین است؟ در اینجا چند مورد برای به دست آوردن نتیجه مطلوب وجود دارد:

 

تبلیغات – در طی یک رویداد تبلیغاتی که منحصر به علایق آنها باشد ، اعلان هایی را به مشترکان ارسال کنید.

قدرت عضویت – مشترکان خود را با به اشتراک گذاشتن پیشنهادهای ویژه اعضا سرمایه گذاری کنید.

خبرنامه – مشترکان را در مورد آخرین به روزرسانی ها یا تغییراتی که در محصول شما وجود دارد در یک خبرنامه مطلع کنید.

به همین ترتیب ، ارسال مطالب به مصرف کنندگان غیر مرتبط با آنچه برای آنها ثبت نام کرده اند می تواند آنها را به سمت عدم پذیرش سوق دهد. اگر مشتری یک خبرنامه هفتگی در مورد بازاریابی اینستاگرام ثبت نام کند ، احتمالاً علاقه ای به اعلامیه فروش محصول جدید ندارد.

مثالهای بازاریابی با مجوز

بازاریابی ایمیل به اشکال مختلفی ارائه می شود. در اینجا چند قانون برای ساخت ایمیل های بازاریابی با مجوز کامل وجود دارد:

 

اطمینان حاصل کنید که مشتری مجوز می دهد

به وضوح بیان کنید که اطلاعات مصرف کننده خصوصی است

یک گزینه اشتراک آسان در ایمیل ها فراهم کنید.

محتوایی را انتخاب کنید که مخاطب را علاقه مند کند تا به دنبال اطلاعات بیشتری باز برگردد.

مطالب شخصی سازی شده را اضافه کنید – این ایمیلها فرصتی برای یک تجارت است که بتواند بیشتر در کنار مشترکین خود قرار بگیرد.

این ایمیلها با محتوای آنها خلاصه می شوند ، از گرافیک جذاب استفاده کنید و شامل یک تماس برای اقدام مصرف کننده می شوند.

 

در اینجا می توانید مطلبی را در مورد بازاریابی اینفلوئنسر ها نیز بخوانید

مرد بازار
مردبازار به افرادی که قصد حضور حرفه ای در بازار را دارند کمک می کند تا مهارت های موردنیاز را بدست آورند. مرد بازار کلیه مهارت هایی که یک نفر میخواد یه بیزینس من یا بازاری موفق شود را آموزش می دهد.
نماد اعتماد
پشتیبانی
© All Rights Reserved. Mardebazar.ir
© کلیه حقوق برای مرد بازار محفوظ می‌باشد.