بلاگ تجاری: پاسخ هایی به سوالات متداول برای ساخت یک بلاگ

بلاگ تجاری: پاسخ هایی به سوالات متداول برای ساخت یک بلاگ
چکیده این مطلب : انتشار : 18 فوریه 2019 0 نظر 417 بازدید

من گفتگوهای زیادی با مدیران کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها پیرامون موضوع وبلاگ نویسی داشته ام. در این گفتگوها به این نتیجه رسیده ام که نگرانی ها و پرسش های مشابهی در بین این مدیران وجود دارد.   در پی این موضوع سعی کردم تا برخی از متداولترین الگوهای مطرح شده را جمع…

من گفتگوهای زیادی با مدیران کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها پیرامون موضوع وبلاگ نویسی داشته ام. در این گفتگوها به این نتیجه رسیده ام که نگرانی ها و پرسش های مشابهی در بین این مدیران وجود دارد.

 

در پی این موضوع سعی کردم تا برخی از متداولترین الگوهای مطرح شده را جمع آوری کرده و با شما در میان بگذارم.

آیا وبلاگ نویسی کار افراد کم سن و سال و یا متخصصین کامپیوتر است؟ دیگر اینطور نیست. اوایل که بلاگ نویسی برای نخستین بار محبوبیت پیدا کرد، اغلب بیشتر برای نوشتن خاطرات شخصی بر بستر وب به کار می رفت (واژه بلاگ به تنهایی برگرفته از کلمه وبلاگ است یعنی گزارشی از زندگی خود که در وب قرار می دهید).

دیگر قضیه به این شکل نیست. امروزه همه نوع افراد با هر انگیزه ای اقدام به وبلاگ نویسی می کنند. بصورت کلی وبلاگ نویسی تجاری (که تمرکز این مقاله بر آن قرار دارد) بر افزایش ارتباط کاربران با کسب و کار برای ارتباط طولانی مدت استوار است. تجارت های کوچک های ایران آگاهی بیشتر نسبت به ارزش وبلاگ نویسی پیدا کرده اند.

بلاگ تجاری: پاسخ هایی به سوالات متداول برای ساخت یک بلاگ

اگر من نسبت به جذب بیشتر افراد به وب سایتم اهمیتی ندهم چه اتفاقی می افتد؟ همانطور که حضور در نمایشگاه های تجاری تنها به مفهوم پخش کردن تراکت های بیشتر مرتبط با تجارت خود نیست، وبلاگ نویسی هم به مفهوم کسب ترافیک بیشتر برای وب سایتتان نخواهد بود.

وبلاگ نویسی برای ایجاد آگاهی نسبت به آنچه ارائه می دهید و اشتراک گذاری مواردی که سبب منحصر به فرد شدن شما می شود است.هدف اصلی تنها معطوف به جذب ترافیک تصادفی بیشتر نیست، بلکه هدف افزایش تعداد مشتریان مناسبی است که شما را انتخاب نموده و پیدا کرده اند. وبلاگ نویسی روشی عالی برای افزایش شانس تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان واقعی شماست که سبب افزایش درآمدتان می گردد.

اگر من درحال حاضر مشتری به حد کافی داشته باشم چطور؟ من این جمله را به دفعات و به ویژه از شرکت های تخصصی (مثل وکلا، مشاورین و …) شنیده ام. برای این نوع از کسب و کارهای کوچک، اغلب درآمد متکی بر تعداد کمی از مشتریان است و آنها معمولا بیش از حد کافی درآمد دارند.

حتی در این موارد هم به نظرمن  وبلاگ نویسی ارزش ایجاد می نماید. دلیلش این است که ممکن است شما در حال حاضر مشتریانی داشته باشید که به جای بهینه بودن، فقط سهل الوصول باشند(به راحتی به دست آمده اند). مشتریان سهل الوصول کسانی هستند که تنها به دلیل دوستی با یک دوست یا ارجاع از طریق یکی از مشتریان فعلی به سوی شما آمده اند.

شما نباید کار زیادی برای جذب مشتری انجام دهید. مشتری بهینه مشتری ای است که خدمت ارائه شده از سوی شما برایش عالی است. او مشتری ای است که دقیقا به کالا یا خدمت شما نیاز داشته و سبب ایجاد ارزش و متفاوت شدن شما می گردد.

وبلاگ نویسی می تواند سبب ارتقای کیفیت بخش مشتریان سازمان شما شود (حتی اگر نخواهید کمیت را افزایش دهید). افزایش کیفیت بخش وابسته به مشتریانتان، سبب ارتقای تجارت شما نیز می گردد. مشتریان بهینه برای مدتی طولانی تر باقی می مانند، درآمد بیشتری را برای شما ایجاد کرده و تمایل به پیوستن به دیگر مشتریان بهینه شما را خواهند داشت.

 

بیشتر چه چیزی در بلاگ بنویسم؟

می خواهم رازی را با شما در میان بگذارم. اگرچه وبلاگ نویسی به صورت مداوم و پیوسته (که سبب حداکثر ارزش می گردد) همیشه مفید است ولی شما می توانید با نوشتن تنها چند مقاله (بهتر است بگویم حدود ۴ یا ۵ مورد) و سپس ننوشتن برای مدتی، ارزش قابل توجهی را ایجاد نمایید.

 

پیشنهادی که من ارائه می نمایم: با نوشتن تنها یک یا دو مقاله شخصی و حاوی پیام در مورد اینکه چه چیزی شما را متمایز می سازد آغاز نمایید.

در زمینه ای که نسبت به آن مشتاق هستید، خودتان با لحنی مستقیم برای مشتریان بهینه بالقوه(یعنی احتمال دارد از شما خرید کنند) که برای خواندن مطالبتان به وبلاگ تان می آیند، مطلب بنویسید. چیزی که به دست خواهید آورد چند مقاله در وب سایتتان است که پیامی درست را منتقل می سازد و سبب بهبود میزان کسب مشتریان مناسب و ایجاد فروش و تولید درآمد بیشتری می گردد.

مثال: اجازه دهید در نظر بگیریم که شما شرکتی حقوقی هستید و برای مدت چندین سال متمادی فعالیت های خاصی در زمینه حقوق ثبت اختراع برای شرکت های استارتاپی در بخش بیوتکنولوژی (فناوری زیستی) انجام داده اید. احتمالش هست که وب سایت شما حاوی گواهی هایی باشد که تلاش شده به وسیله آنها این موضوع منتقل گردد که شما در زمینه قانون ثبت اختراع شرکتی متخصص بوده و بیشترین فعالیت های اخیر خود را معطوف به زیست فناوری کرده اید.

(شرایطی را درنظر بگیرید که وب سایت شما برای چندین ماه به روز رسانی نشده باشد و شاید حتی در مورد گواهی ها حرف بیشتری برای گفتن نداشته باشید). به هر حال درنظر بگیرید که یک مشتری بالقوه جدید به وب سایت شرکت شما مراجعه کند. این مشتری جدید بالقوه (که می تواند برای شما عالی هم باشد) چطور خواهد فهمید که دانش شما در این زمینه چقدر عمیق و پرمغز است؟

 

آیا آنها متوجه می شوند که شما برایشان گزینه ای عالی هستید؟ احتمالا نه. حالا اگر شما فقط دو مقاله در بلاگ شرکت خود قرار دهید که در مورد دو تجربه اخیری که در این زمینه داشته اید توضیحاتی می دهند، شانس شما به صورت قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

دو مقاله می توانند نوع کاری که انجام داده اید، چالش هایی که با آنها روبرو بوده اید و بخش هایی که در طی کار از آنها بیشترین لذت را برده اید شرح دهند. حتی اگر شما دیگر برای بلاگتان مقاله ای ننویسید فقط همین دو مقاله بیشترین تاثیر را برای شرکتتان به همراه خواهد داشت.

بلاگ تجاری: پاسخ هایی به سوالات متداول برای ساخت یک بلاگ

من درحال حاضر شدیدا گرفتار هستم، از کجا وقت آزاد پیدا کنم؟

در وهله نخست همانگونه که در بالا ذکر شد قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید هر روز (یا حتی هر هفته) برای وبلاگ خودتان مطلبی بنویسید. می توانید راهی پیدا کنید که برای شما تاثیرگذار باشد.

همچنین این شانس وجود دارد که شما در حال حاضر دارای محتوایی باشید که بتوانید به سادگی کارکرد آنها را برای بلاگ تغییر دهید. برای مثال من مشتری جدیدی در مردبازار دارم که برای وبلاگشان تولید محتوای ویدیویی می کنیم. متن این ویدیوها برای قرارگرفتن روی وبلاگ آنها عالی می باشند.

همزمان روی چند موضوعات مختلف مرتبط با کارتان شروع به تولید محتوا نمایید. اجازه ندهید که ترس از دست دادن زمان سبب وحشت شما شود. فقط سعی کنید این کار را انجام دهید. تنها چند مقاله محدود و نتیجه آن را ببینید.

به نظرم بسیاری از مدیران تجارت های کوچک، برای راه اندازی کسب و کارهای جدید به لیست مشتریان فعلی خود وابسته می مانند. یک بلاگ تجاری روشی عالی برای شروع توسعه آن شبکه، خلق مشتریان بیشتر در آینده و بهبود همه جانبه کیفیت تجارت شما محسوب می شود.

من چه چیز دیگری را از قلم انداخته ام؟

سایر نگرانی ها یا پرسش هایی که مانع ساخت یک بلاگ برای کسب و کارتان می شود چیست؟

در مقالات آتی، در مورد اینکه چه رویکردهایی برای وبلاگ نویسی تجاری باید داشت (و چه مواردی را نباید انجام داد) صحبت خواهم کرد.

مرد بازار
مردبازار به افرادی که قصد حضور حرفه ای در بازار را دارند کمک می کند تا مهارت های موردنیاز را بدست آورند. مرد بازار کلیه مهارت هایی که یک نفر میخواد یه بیزینس من یا بازاری موفق شود را آموزش می دهد.
نماد اعتماد
پشتیبانی
© All Rights Reserved. Mardebazar.ir
© کلیه حقوق برای مرد بازار محفوظ می‌باشد.