چیزهایی که باید از بازاریابی خود در سال ۹۸ حذف کنید

چیزهایی که باید از بازاریابی خود در سال ۹۸ حذف کنید
چکیده این مطلب : انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ 0 نظر 166 بازدید

تقریبا همه بازاریابان برای انجام کارهای بیشتر تحت فشار هستند. انجام کارهایی چون مشارکت بیشتر در شبکه های اجتماعی، نوشتن مطالب وبلاگی بیشتر، فرستادن ایمیل های بیشتر، فروش بیشتر و غیره. و گاهی انجام دادن کارهایی مثل وبلاگ نویسی بیشتر می تواند سبب افزایش ترافیک و پیشرو بودن شود. اما در مواقع دیگر انجام کارهای…

تقریبا همه بازاریابان برای انجام کارهای بیشتر تحت فشار هستند. انجام کارهایی چون مشارکت بیشتر در شبکه های اجتماعی، نوشتن مطالب وبلاگی بیشتر، فرستادن ایمیل های بیشتر، فروش بیشتر و غیره.

و گاهی انجام دادن کارهایی مثل وبلاگ نویسی بیشتر می تواند سبب افزایش ترافیک و پیشرو بودن شود.

اما در مواقع دیگر انجام کارهای کمتر می تواند ایده بهتری باشد.

چیزهایی که باید از بازاریابی خود در سال ۹۸ حذف کنید

اضافه کردن موارد بی شمار می تواند مثل برداشتن چند هندوانه با یک دست باشد و فعالیت های بازاریابی شما را کم اثرتر کند. و تنها با اختصاص مدت زمان بیشتری در طی روز می توانید متوجه شوید که چطور نتایج بیشتری را به دست آورید بدون آنکه کارهای بیشتری انجام دهید.

یعنی شما باید در مورد حذف تاکتیک های غیرموثر از بازاریابیتان بی رحم بوده و در نتیجه این کار می توانید روی کارهای موثرتر تمرکز نمایید. به وسیله کنار گذاشتن روش های شکست خورده، محیط را برای کارهایی که برای کسب و کارتان ارزشمند هستند و منجر به نتایج ملموس می شوند مهیا می کنید.

چه مواردی را باید کنار بگذارید؟

در زیر برخی تاکتیک های معمول اکثریت بازاریابان آورده شده اند که بهتر است انجام آنها را در سال آتی فراموش نمایید.

  • علاقه بیش از اندازه روی بازاریابی لحظه ای

همه ی ما وحید خزایی که با انتشار کلیپ پلیس فتا حواسش به همه چیز هست را به یاد داریم. این موضوع باعث شد تا در کمتر از یک هفته به شهرت بسیاری دست یابد. نمونه های مشابه دیگری هم وجود دارد که ما با آن ها آشنایی داریم.

 

این ویدیو، سریع و با شوخی همراه بود و باعث شد تا افکار عمومی عاشق آن شوند. در نتیجه بسیاری از بازاریابان فکر کردند که بازاریابی لحظه ای فعالیت مهم بعدیشان است.

اما در جریان چهار سال گذشته، برندها خودشان را با تلاش روی بازاریابی لحظه ای دیوانه کرده اند. گاهی آنها شدیدا نا امید می شوند. آیا امسال  هم می توانیم با به کار بردن محتواهای تصادفی و عناوین، با این امید که رتبه بهترین نتیجه بازاریابی را به دست آوریم، متوقف کنیم؟

این به آن معنا نیست که شما باید دیدگاه مرتبط با موقعیت شناسی خود را از دست بدهید. همه ما از داستان های ایجاد شده در صنعت یا شخصیت ها و تجربیات پویای خود، به صورت لحظه ای در جهت مقاصد خود بهره برداری کرده و برای بازدیدکنندگان وب سایت و سایر رسانه های مان نمایش می دهیم. اما تفاوت میان آنها با داستان وحید خزایی در این است که بازاریابی لحظه ای قبلا برای مخاطبانتان آماده شده تا در زمان و مکان مناسب خودش به کار برود، در نتیجه تلاش های بعدی در این زمینه، سعی برای زنجیره ای کردن تبلیغات و جا انداختن آن در ذهن مخاطبین به حساب می آید.

  • اتکا به شبکه های اجتماعی که تاثیر مطلوبی ندارند

آیا می دانستید که عموما بازاریابان B2B، مطالب خود را روی شش شبکه اجتماعی به نمایش می گذارند؟

بله. شش تا. اگر بخواهید مطلبتان را برای هر کدام از آنها بهینه سازی کنید (که بهتر است این کار را انجام دهید)، این تعداد رقم خیلی زیادی محسوب می شود. امسال در مورد اینکه واقعا می خواهید برای همه این شش پلتفرم وقت بگذارید فکر کنید.

احتمالا مخاطبین شما وقت خود را روی تک تک شبکه های اجتماعی نمی گذارند، در نتیجه استراتژی اجتماعی شما باید بازتابی از عادت های رفتاری آنها باشد. ایا آنها بیشتر زمان خود را در اینستاگرام و برخی انجمن های کم نام و نشان مرتبط با صنعتتان می گذارند ولی وقت زیادی را در توییتر نمی گذرانند؟ امسال در مورد کنار گذاشتن حساب کاربری توییتر و سرمایه گذاری زمانی روی اینستاگرام و آن انجمن کم نام و نشان مرتبط با صنعت یا یک سیستم جدید دیگر صرف نمایید.

هدف خود را، بررسی پارامترهای مرتبط با اینکه، کدام سیستم عملکرد ضعیف تری دارد، بگذارید. سپس کم کم خود را از آن سیستم جدا نمایید.

نکته حرفه ای: اگر هدف نهایی شما از حضور در شبکه اجتماعی فروش است، مطمئن شوید که در مورد کل روند قیف فروش تان پیش از حذف یک پلتفرم، تحقیق لازم را انجام داده اید. برای مثال ممکن است بفهمید که یک شبکه ترافیک خیلی زیادی برایتان به ارمغان نمی آورد، اما همان ترافیکی که دارد را به خوبی به مشتری تبدیل می نماید. در چنین مواردی احتمالا شما نمی خواهید که این پلتفرم را کنار بگذارید در عوض زمان کمتری را روی سیستم دیگری که نتایج نهایی درخور توجهی ایجاد نمی کند بگذارید.

چیزهایی که باید از بازاریابی خود در سال ۹۸ حذف کنید

  • تمرکزتان را بر این بذارید که “مردم مطلب شما را تنها به این دلیل که عالی است پیدا کنند”

در سال ۹۸ نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم مطلب شما را به دلیل عالی بودنش پیدا کنند. در حالی که این تاکتیک ممکن بود در گذشته برای برخی افراد به خوبی کار کند. اما دیگر برای بازاریابان روشی هوشمندانه نیست. بنابر نظر موسسه جهانی بازاریابی محتوا، ۷۰ درصد از برندهای B2B و B2C مقدار محتوایی که طی ۱۲ ماه گذشته ایجاد می کردند را افزایش داده اند و در نظر دارند که مقدار بیشتری هم تولید کنند.

با محتوای بیشتر رقابت هم بیشتر می شود اما راه حل پیروزی بر رقبا تنها انتشار مطالب بیشتر نیست. برای آنکه محتوایتان مورد توجه قرار گیرد باید بفهمید که چطور افرادی را متناسب با محتوایتان پیدا کنید.

در نتیجه زمانی مشابه با آنچه برای خلق یک محتوا می گذارید را برای ترویج آن نیز باید اختصاص دهید. با ایجاد یک فهرست ایمیل و اطلاع رسانی مرتب به آنها در مورد محتوای جدید و به روز شده اقدام کنید. یا داستان هایی مناسب برای گزارشگرها، افراد موثر و دیگر نویسندگان رسانه های تجاری بفرستید. همچنین می توانید مطالب خود را از طریق شبکه های پولی مانند اخبار رسمی ترویج دهید.

بدون توجه به اینکه تبلیغ محتوای شما به چه نتایجی منتهی می شود در آغاز، کلید موفقیت اختصاص زمان لازم و نیز کمی وقت جدای از زمانبندی برای تولید محتوایتان می باشد.

  • اتکا به تصاویر بی ارزش

محتوای بصری در حال حاضر فراگیر شده است و قابل درک است چرا بازاریابانی که فاقد مهارت های طراحی هستند را دیوانه کرده است. آنها ناگهان متوجه شدند که باید توانایی استفاده از محتوای بصری را در هر مطلب رسانه اجتماعی، پست وبلاگ، ایمیل و صفحه فرودی که درست می کنند داشته باشند.

راه حل سریع و آسان چیست؟ تصاویر آماده بخرید و آنها را در بازاریابی خود به کار ببرید.

اما این راه حل حقیقتا روشی کارایی نیست. با پیدایش اینستاگرام، کانوا و دیگر شبکه های عکاسی و طراحی آسان، مردم می توانند به سرعت متوجه شوند که چه چیزی قلابی است.

و این کار می تواند تاثیر عظیمی روی نرخ تبدیل هم داشته باشد. طبق تحلیل شش ماهه یکی از سازمان های ناظر بر تولید محتوا، از ۱۵ مورد تبلیغاتی در کمپین های مختلف، موسسه خدمات خشکشویی که در رسانه اجتماعی تبلیغ کرده بود، رقم ۲٫۳۵ درصدی نرخ کلیک از طریق تصاویر معمولی را کسب کرد. از سوی دیگر، تصاویر اینستاگرامی میزان ۸ درصد نرخ کلیک را داشتند. و فروشی که منعکس کننده تاثیر نرخ تبدیل است، افزایشی ۲۵ درصدی داشت.

نمی گوییم که همه تصاویر آماده بد هستند بلکه فقط آنها که قلابی هستند کارایی ندارند. آنها را از روند بازاریابی خود حذف کرده یا حداقل ظاهرشان را از حالت ضعیف خود خارج کنید. و اگر کمک بیشتری برای بهبود توانایی های طراحی خود نیاز دارید در دوره فشرده رایگان طراحی ما که بزودی برگزار می شود، شرکت کنید .

  • بهینه سازی نکردن مسیرهای تبدیل برای تلفن همراه

اکثر افراد باور دارند که تلفن همراه اگر نگوییم بزرگترین وسیله برای بازاریابان در حال حاضر است حداقل یکی از آنها محسوب می شود. بسیاری از بازاریابان برای بازطراحی وب سایت هایشان به صورت واکنشگرا (رسپانسیو) در دستگاه های تلفن همراه، سرمایه گذاری می کنند.

اما اینجا نقطه ایست که بسیاری در آن توقف می نمایند. آنها تصور می کنند که چون می دانند افراد از طریق تلفن همراه آنها را دنبال کرده و وب سایتشان هم در این دستگاه عالی نمایش داده می شود پس کار دیگر تمام است. اما اینطور نیست در حقیقت این آغاز راه است.

امسال لازم است بیشتر بازاریابان به کارایی وب سایتشان در کل مسیر تبدیل یعنی از زمانی که کسی فقط بازدیدکننده وب سایت است تا زمانی که به مشتری آنها تبدیل می شود فکر کنند.

معنی این مطلب در زیر توضیح داده شده.

آن مطلب وبلاگی را شما نوشته اید؟ فایل تصویری آن نباید خیلی بزرگ باشد تا باعث کاهش سرعت بارگذاری شود. آن دکمه فراخوانی برای اقدام در انتهای مطلب وبلاگ برای دانلود یک کتاب الکترونیکی است؟ بهتر است به اندازه کافی بزرگ باشد تا انگشت بتواند روی آن ضربه بزند.

آن فرم در صفحه فرود باید برای دریافت کتاب الکترونیکی پر شود؟ باید پر کردن اطلاعات در تلفن همراه ساده باشد.

آن کتاب الکترونیکی را شما برای فرم صفحه ورود در نظر گرفته اید؟ باید خواندن آن ساده باشد و همچنین اگر بخواهید آن را برای شخص دیگری از طریق ایمیل بفرستید آن شخص بتواند در دستگاه دیگری و در زمانی دیگر به آن دسترسی داشته باشد.

در مورد ایمیل: باید خواند آن روی هر دستگاهی راحت باشد نیازی به اسکرول شدن یا حرکت اضافی نداشته باشد و پس از آنکه کسی روی ایمیل برای خرید از شما کلیک کرد بهتر است به سادگی بتواند با بخش فروش مرتبط شده و یا به صورت مستقیم خرید خود را انجام دهد.

پس امسال به کل مسیرهای تبدیل خود نگاهی بیاندازید تا بفهمید که کدام یک از آنها نیاز به نو شدن دارند و کدام یک را بهتر است نادیده گرفته یا حتی حذف کنید.

چیزهایی که باید از بازاریابی خود در سال ۹۸ حذف کنید

  • گزارش کردن اطلاعاتی که مهم نیستند

آخرین باری که رییستان از شما پرسید که پست های شما از طرف چند نفر لایک شده کی بود؟

احتمالا هرگز چنین چیزی نپرسیده.

وقتی که آن چراغ سئو در افزونه سئو وبسایت وردپرسی را می بینیم، مطمئنا حس خوبی به ما دست می دهد (می گوییم هی چیزی نوشته ایم که مردم آن را دوست داشته اند!) مقام های ارشد سازمانی به این معیارهای پوچ اهمیت نمی دهند. و اگر می خواهید که تیم شما رشد کرده و بودجه و منابع بیشتری به دست بیاورید نیاز به کار کردن و گزارش معیارهایی دارید که برای آنها حائز اهمیت هستند.

برای انجام این کار اول بفهمید که کدام شاخص ها مهم هستند. احتمالا آنها مواردی هستند که درآمد و فروشتان را تغییر می دهند پس می خواهید بفهمید که چطور می توانید فعالیت هایتان را با آن شاخص های اصلی منطبق کنید. چطور؟ لازم است تا روی فروشتان کار

پس امسال مطمئن شوید که نگاهی دقیق به شاخص هایی که درحال حاضر از آنها استفاده می کنید دارید. اگر آنها با اهداف اصلی همخوانی ندارند حذفشان کنید. (یا حداقل برای اینکه اولویت خیلی کمی برای تیمتان داشته باشند مقدارشان را کاهش دهید) شما نمی خواهید که زمان، انرژی و منابع خود را برای تعقیب اهدافی که به تیم و شرکت شما در جهت رشد کمکی نمی کنند، هدر دهید.

 

مرد بازار
متن معرفی مرد بازار متن معرفی مرد بازار متن معرفی مرد بازار متن معرفی مرد بازار متن معرفی مرد بازار متن معرفی مرد بازار متن معرفی مرد بازار
نماد اعتماد
پشتیبانی
© All Rights Reserved. Mardebazar.ir
© کلیه حقوق برای مرد بازار محفوظ می باشد.