۴ نکته برای افزایش بهره وری سفر تجاری بعدی شما

۴ نکته برای افزایش بهره وری سفر تجاری بعدی شما
چکیده این مطلب : انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ 0 نظر 127 بازدید

سفر برای کسب و کار یکی از بزرگترین مزایای ارتباط مستقیم با مشتری که شما در طی سال با آن روبرو هستید، می تواند به عنوان بزرگترین مشکل نیز شناخته شود. همانطور که خوردن یک وعده غذا یا یک قهوه با مشتریان محبوبتان می تواند لذت بخش باشد، همانطور می تواند در موقع خودش به…

سفر برای کسب و کار

یکی از بزرگترین مزایای ارتباط مستقیم با مشتری که شما در طی سال با آن روبرو هستید، می تواند به عنوان بزرگترین مشکل نیز شناخته شود. همانطور که خوردن یک وعده غذا یا یک قهوه با مشتریان محبوبتان می تواند لذت بخش باشد، همانطور می تواند در موقع خودش به شدت تنش زا نیز باشد. ملاقات کاری موضوعی جدا از ارتباط نزدیک میان شما می باشد.

من این مطلب را بعد از پروازی بر فراز کل کشور برای برگزاری یک کارگاه آموزشی در تهران و انجام چند قرار ملاقات می نویسم. من برای چند روز تهران بودم و دچار مشکل به هم خوردن خوابم شدم. می دانم زمانی که در اینجا صرف می کنم ارزشش را دارد ولی همیشه هر فرصتی ،هزینه ای هم دارد.

من متوجه شده ام که بهره وری هنریست که باید آن را تمرین کرد و امیدوارم که با تکرار از طریق استراتژی های سفرم بتوانم از آن استفاده کنم. من به طور مداوم در جستجوی روش هایی هستم تا بیشترین بهره وری را در حین سفرهایم داشته باشم. در اینجا چند درس که من از تجربه چند سفر اخیر برای فروش خودم کسب کرده ام آورده شده اند.

 

4 نکته برای افزایش بهره وری سفر تجاری بعدی شما

 

  • پیشاپیش برای ملاقات ها و برنامه های تان نقشه بکشید

من یک دیجیتال مارکترم که از برنامه ریزی برای سفرها و ملاقات هایم متنفرم. وقتی که ملاقات ها و اتفاقات به صورت خودبه خود رخ می دهند من خوشحالترین فرد هستم. این موضوع وقتی که سعی کنید ده ملاقات رودررو را طی بازه زمانی سه روزه تدارک ببینید تقریبا غیرممکن است. در آخرین سفر کاریم به تهران که چند ماه قبل بود، برای ۱۵ قرار ملاقات در دوره ای ۵ روزه زمانبندی کرده بودم و نسبت به اینکه کجا قرار هست باشم هیچ دیدی نداشتم. با اینکه ملاقات هایم عالی انجام شدند ولی تحت تنش و فشار بودم و از چند پروژه مهمم عقب افتادم.

این دفعه داستان فرق داشت. من برنامه ملاقاتهایم را یک هفته زودتر نهایی کردم و هر تک قرار ملاقاتم را یکی پس از دیگری برنامه ریزی کردم. خیلی احساس راحتی داشتم و زمان آزادم را (که قطعا به دلیل برنامه ریزی بیشتر به دست آورده بودم) برای پروژه های مشتریانم در بازگشت به خانه اختصاص دادم.

  • یک شارژر همراه برای موبایل هوشمندتان بخرید.

یکی از بزرگترین درس هایی که من به عنوان یک مشاور در زمینه کسب و کار های دیجیتال گرفتم این بود که در دسترس مشتریان بودن چقدر دارای اهمیت است. هر زمان که مقدور باشد سعی می کنم به ایمیل ها به سرعت پاسخ دهم همانگونه که گاهی با تاخیر در حد صفر این کار را انجام می دهم. این کاری چالش برانگیز است زیرا من به شدت وابسته به تلفن همراه هوشمندم هستم و باتری آن به سرعت خالی می شود. نمی توانم به شما بگویم که چند بار در یک شهر جدید با تلفن همراه خاموش سرگردان شده ام. هر زمان که این اتفاق رخ می دهد نگران در دسترس نبودن برای مشتریانم می شوم.

راه حل برای این مشکل ساده است و آن خرید یک پاور بانک هست که هزینه ای حدودا ۲۵۰ هزارتومان دارد می باشد. یک وسیله ساده مرا چندین برابر توانمند ساخت. دیگر نگرانی در مورد نداشتن تماس با مشتریانم ندارم و می توانم به ایمیل هایم دسترسی داشته باشم.

  • برای استفاده از زمان استراحت آمادگی داشته باشید.

زمانی که سفر می کنید اغلب نقشه هایتان تغییر می کنند. در این حالت زمان اضافی بین ملاقات هایتان دارید که شاید نخواهید به اتاقتان در درمحل اسکان تان برگردید. من همیشه اطمینان کسب می کنم که برای این مواقع غیرمنتظره بین کارها برنامه ای دارم. اینها کارهایی هستند که من انجام می دهم:

لپ تاپی دارم که سعی می کنم همه جا با خودم ببرم.

پیش از سفر به شهری جدید، سعی می کنم کافه هایی که دارای پوشش اینترنتی مناسب هستند و در نزدیکی محل اسکانم را جستجو می کنم. همیشه آماده هستم تا محل کاری راحت بدون درنظر گرفتن اینکه کجا هستم پیدا کنم.

از یک مودم وای فای استفاده می کنم که به من اجازه می دهد تا برای لپ تاپم هم از اینترنت استفاده کنم. برخی تلفن های هوشمند نیز امکان اتصال لپ تاپ به اینترنت را فراهم می کنند که می توانند موبایلتان را به یک مودم اینترنت تغییر دهد.

  • به خودتان استراحتی بدهید.

افراد سختکوش اغلب در انتهای روز این حقیقت را فراموش می کنند که:

  • ما انسان هستیم و ۲- مشتریان ما دقیقا همین جایی بوده اند که ما الان هستیم.

اگر نیاز دارید تا وقت اضافی بگذارید یا به ایمیل های غیرضروری هم پاسخ دهید مشکلی نیست. فقط مطمئن شوید که مشتریانتان می دانند که شما در سفر هستید. آنها شما را درک می کنند.

سفر کاری خسته کننده است اما به عنوان فرصتی برای اختصاص زمانی ارزشمند به مشتریان و خریداران آتی که متحدان نزدیک تجارت شما خواهند شد، می تواند فرصت ساز نیز باشد. و به خاطر داشته باشید حتی اگر به دلیل سفر کاری، کمی از سایر رقیبان باشید ولی به رقابت بازخواهید گشت. قدمی بزنید، از هوای تازه لذت ببرید و خود را با چیزی تازه سرگرم کنید.

تجربه شما در مورد بهینه سازی در حین سفر چیست؟ دیدگاه های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مرد بازار
متن معرفی مرد بازار متن معرفی مرد بازار متن معرفی مرد بازار متن معرفی مرد بازار متن معرفی مرد بازار متن معرفی مرد بازار متن معرفی مرد بازار
نماد اعتماد
پشتیبانی
© All Rights Reserved. Mardebazar.ir
© کلیه حقوق برای مرد بازار محفوظ می باشد.